.: tik tok :.

Daisypath Friendship tickers

.: since that day :.

Daisypath Anniversary tickers

Jiwa

En N & Lia's Baby

Lilypie Premature Baby tickers

Saturday, February 15, 2014

#414

Hana Sofea warded. Diarrhea.

aduhai anak. merasa jugaklah aku bermalam di hospital tidur atas katil budak yang kecik tu. patah pinggang woi.

ceritanya si Sofea ni cirit birit. 12 kali dia buang air besar. cair. berair. ada gambar najis tu tapi kang geli pulak korang nengok gambar tu. start dari 2 pagi Sofea buang air besar. aku dengan suami ingatkan normal je, berak biasa biasa. esoknya tu berak lagi.

tengah hari, bawak gi klinik. doktor just bagi air garam tu. so aku hantarlah Sofea pada maksu dia macam biasa before aku gi kerja. balik kerja tu suami cakap still berak berak. so aku decide sampai pukul 9 malam kalau berak jugak, gi klinik.

malam tu, memang berak jugak. terus bawak gi KTS nak cepat kan. kalau gi hospital besar kang kena tunggu lama. jumpa je doktor, terus suruh masuk wad tapi wad kanak kanak dah full so dia refer ke hospital besar. menapak lah kami ke sana.

samapi sana, tunggu kejap untuk periksa yang basic tu. masuk je dalam tu, cerita sikit sikit dekat nurse, terus nurse kata kes emergency, terus jumpa doktor lepas daftar. tak perlu tunggu apa semua. setel daftar dekat kaunter, terus masuk bilik 6. ada doktor 3 orang. aku tunjuklah gambar najis tu, terus doktor kata masuk wad. tak sentuh pun Sofea. takde nak interview (kononnya) aku apa semua.

panic attack ler jawabnya. ingatkan dah teruk bebenor. masuk wad 5cd, bed c3. full house wad. banyak rupanya kes diarrhea ni. kesian pulak aku tengok mak mak yang menunggu tu. semua tidur atas katil kecik tu. ayayayayai. Sofea la pesakit palinag muda masuk wad diarrhea tu.

dalam pukul 11 lbih doktor datang check, Sofea still berak berak. doktor kata kita tengok dulu macam mana, tak perlu masuk air lagi sebab kulit Sofea still moist and soft maknanya air still cukup, cantik dalam badan. suami aku tunggu sampai pukul 1 lebih je lepas tu tinggal lah aku dengan Sofea.

mengamuk jugak Sofea malam tu nak tidur sebab panas dengan nyamuk. dapat lah 2 ketul love bites dari nyamuk durjana.

esoknya, aku check pampers clear je. just kencing. doktor check, pun suruh tunggu dulu, tapi nampak macam okay. doktor oakar datang check pukul 3 lebih. terus cakap boleh keluar. sebab Sofea tak makan lagi and tak fully bf so food poisoning tu boleh diabaikan. aku pulak takde gi travel mana mana pun, plus keluarga takde sorang pun yang kena diarrhe. Sofea pulak ya ampun aktif semacam. japgi aku upload gambar dia di hospital. memang takde rupa orang sakit.

last last doktor kata "anak awak nak beralih bulan kot ni".

dengggg. kenapa aku tak perasan. masa masuk wad tu ngam ngam 4 bulan. haha.

maka merasalah aku dengan Sofea bercuti semalaman di hospital. haha.

Ni muka babgun pagi. Takde muka sakit pun.


Ni muka lepas meneran. Last berak di hospital. Haha



"Apa mommy, dah kena balik?"

No comments: