.: tik tok :.

Daisypath Friendship tickers

.: since that day :.

Daisypath Anniversary tickers

Jiwa

En N & Lia's Baby

Lilypie Premature Baby tickers

Saturday, February 16, 2013

#410

Si Pemalas.

Ya.
Akulah si pemalas.
Malas memasak.
Malas mengemas.
Malas mandi.
Malas bangun pagi.

Ya.
Akulah si pemalas.
Malas melayan karenah budakmu.
Malas mendengar bicara karutmu.
Malas membalas percakapan dangkalmu.

Ya.
Akulah si pemalas.
Tapi tak betah aku jatuhkan air mukamu walau aku mampu.
Tapi tak betah aku zahirkan fikiran burukku tentang kamu.
Tapi tak betah aku luahkan perasaan luarku terhadap kamu.

Ya.
Akulah si pemalas.

Si pemalas ini kerja dari jam 10 hingga tujuh malam.
Si pemalas ini naik turun bangunan menyebarkan ilmu.
Si pemalas ini tahan telinga dengar macian orang gagal.
Si pemalas ini tabah hati menjaga anak orang sedang dia sendiri belum punya satu.

Ya.
Akulah si pemalas itu.
Soraklah kau sorak menang.
Malas aku nak layan.

SFK-160213, 0119.
*****************************************

No comments: