.: tik tok :.

Daisypath Friendship tickers

.: since that day :.

Daisypath Anniversary tickers

Jiwa

En N & Lia's Baby

Lilypie Premature Baby tickers

Tuesday, January 22, 2013

#407

alhamdulillah. dah masuk tahun baru. banyak benda baru aku nak adapt.

tempat kerja baru, sistem tidur pun dah berubah. seminggu rumah ummi, seminggu rumah mak. letih sebenarnya. tapi buat sementara waktu macam ni je lah dulu. senang, jimat. nak pulak aku masuk kerja petang.

nak adapt dengan kehidupan baru ni memang banyak cabaran. banyak kali jugak lah tersilap langkah, tergaduh, terselisih pendapat dengan en N tapi aku anggap tu sebagai proses nak sesuaikan diri. ye lah dulu duduk jauh jauh. jumpa seminggu sekali. 2 hari. apa la sangat perangai yang kami nak tunjuk. kan? ni amik kau nakkk. 24 jam ngadap muka. kentut busuk ka, berak bunyi ka haa hadappp. hahaha.

letih tapi seronok. banyak masa untuk keluarga. takde lah terlepas family event lagi dah. nak gi mana mana pun senang. hospital ke, makan ke, dating ke, family dinner ke semua senang. call je. within 5 minutes semua dah ready.

tempat kerja baru pulak, alhamdulillah. sangat gembira buat masa ni dan harap harap untuk tahun tahun yang mendatang lah insyaAllah. aku pun dah ada geng dah dekat tempat baru. meja kerja pun besar, luas, aircond mak aihhh macam dalam peti ais. so aku memang bersyukur sangat sangat Allah bagi rezeki yg satu ni.

dekat dengan keluarga.

ok so since dah dekat, dah ada isi ke? no, not yet. jangan bimbang makcik makcik. usaha itu wajib, menyerah tidak sekali. dan aku rasa aku dah jadi orang yang sangat positif lepas tiga kali keguguran. aku terima semua berita dengan hati terbuka. orang pregnant, bunting pelamin, tengok baby baru. yes, akhirnya tanpa sikit pun terdetik dalam hati kalau lah yang dulu ada. no. terima kasih Allah sebab bagi aku kekuatan yang aku rasa tak sikit lah untuk yang ada pengalaman sama macam aku.

tahun ni 2013 wajib gi sabah. haha. kesian ayang, time kawen aku dia datang ramai ramai. time kawen dia aku keguguran dan tengah pantang masa majlis dekat selangor. insyaAllah ayang, aku sampai hujung tahun ni, wait yaaa.

okay cukup untuk catatan januari 2013. aku tak tau bila aku akan update untuk februari sebab aku rasa bila update blog ni ada orang kecik hati dengan aku, dah removed aku dari reader list, ada yang unfriend fb. takpe lah. kalau aku salah, aku mintak maaf. tapi ingatlah aku ni pun manusia, tak hilang dari alpa.

assalamualaikum.

No comments: