.: tik tok :.

Daisypath Friendship tickers

.: since that day :.

Daisypath Anniversary tickers

Jiwa

En N & Lia's Baby

Lilypie Premature Baby tickers

Wednesday, June 22, 2011

#359

kenapa dengan gambar tu? gambar lama, kenapa nak sakit hati lagi?

erm. ramai yang tanya aku soalan tu.

jawapan aku senang, sebab haris tipu aku. 2 years ago, before dia pergi kursus tu, memang si perempuan tu duk kacau dia or haris yang kacau dulu, aku tak sure sangat lah. dah dua dua gatal tergedik. aku nak salahkan perempuan tu je memang tak adil sangat. so, before pergi kursus tu memang aku dengan haris dah ada konflik pasal perempuan ni.

maka, berjanjilah haris a sampai z, tak bercakap dengan perempuan ni, taknak amik gambar, taknak duduk dekat, taknak layan, taknak sms, taknak call dan seribu juta janji lagi lah.

alih alih, gambar ni yang keluar. yelah, pada kau memang lah hal kecik. tapi pada aku mmg sangat besar sebab AKU MEMANG BENCI DENGAN PENIPU. allergik sangat aku dengan penipu.

dan semalam, cerita baru pulak. facebook. haris add si perempuan seksi mana pun aku taktau lah. oh yaaaa. perempuan saloon yang haris and the gang suka sangat pergi. masa mula mula tanya sapa perempuan yang dia add tu, haris jawab tak kenal lah, saja saja add lah.

dan allah nak tunjuk kot. perempuan tu letak tempat kerja dia. KUMO SALOON. no wonder lah menggedik sangat nak pergi sana kan?

dan sebab tu jugak aku tanya korang satu soalan,

" isteri yang macam mana yang suami nak? seksi kah? menggodakah?"

serius. aku sangat down hari ni. betapa down nya aku sampai tengah makan pun air mata boleh mengalir. dekat kantin. depan cikgu cikgu lain.

malu. memang aku malu. sebab perempuan lain aku menangis.

tapi yang paling buat aku sedih, bila haris janji

"kalau saya tipu lagi, kita memang tak jadi kawen."

end of story.

1 comment:

NorHaFydzah said...

rasa sakit di tipu, tak perlu di ukur dengan cerita lama atau baru. yang penting, bila bohong itu sudah terbuka, mesti hati sakit bagai nak gila. paham. aku paham perasaan tu...apapun, bawakan bersabar. mungkin Tuhan mahu tunjukkan kebenaran..tapi mungkin ada hikmah di sebalikny. jangan buat keputusan terburu2 tau. status kalian berdua sudah berubah. sedang menghitung hari pula. bawa berbincang ya :) chill babeh~