.: tik tok :.

Daisypath Friendship tickers

.: since that day :.

Daisypath Anniversary tickers

Jiwa

En N & Lia's Baby

Lilypie Premature Baby tickers

Tuesday, October 27, 2009

pilihan.

orang selalu cakap dalam hidup kita ni akan sentiasa ada pilihan. tak akan ada sekali pun dalam hidup kau tak boleh nak buat pilihan. tak akan.

so, kalau kawan kau tipu kau dan kau tanya kenapa dan dia jawab sebab dia tak ada pilihan lain, kau berhak untuk investigate dia macam fbi. sebab nak tipu tu pun kau ada dua pilihan. nak tipu atau tak tipu. sama la kalau kau dengar cerita ada orang kena paksa kahwin sebab tak ada pilihan. salah. hidup ni memang ada pilihan. kau hidup pun sebab mak kau pilih nak mengandungkan kau sembilan bulan sepuluh hari atau kurang atau lebih. cuba bayangkan kalau mak kau pilih untuk gugurkan kau masa dalam kandungan.

atau pun kalau buah hati kau cakap dia dah terlanjur dengan perempuan lain dan tak ada pilihan lain selain kena kahwin dengan dia. atau pun kau sendiri yang terlanjur dengan suami orang dan jumpa isteri dia minta untuk jadi madu sebab tak ada pilihan lain.

erm.

pilihan tu sentiasa ada. sama macam ada nya syurga, neraka. kau pilih lah nak masuk yang mana.

jadi, tolonglah jangan cakap dengan aku kau tak ada pilihan dan kena tipu aku. sebab masa kau cakap kau tak ada pilihan tu kau dah tipu aku dua kali.

hidup ni memang tak susah tapi tak lah senang sangat. susah atau senang kau pilih lah sendiri.

"jangan salahkan keluarga kalau kau di lahirkan miskin tapi salahkan diri sendiri kalau kau mati dalam kemiskinan." - Bill Gates.

No comments: