.: tik tok :.

Daisypath Friendship tickers

.: since that day :.

Daisypath Anniversary tickers

Jiwa

En N & Lia's Baby

Lilypie Premature Baby tickers

Friday, October 03, 2008

.: gema takbir di pagi raya :.

malam raya
memang tak aman
memang tak tenang
kerana manusia itu
hilang nikmat malam raya aku
aku tak tahu nak percaya sape
manusia itu
dia
aku
manusia itu tahu kisah lama aku
aku kena ugut
dia yang jadi mangsa marah aku
azan subuh
aku dan dia menangis
malam raya pertama
dia paksa aku cerita semua
tapi aku degil
aku takut semua orang tahu kisah lama aku
dia mengamuk
tapi aku tak sampai hati
aku cerita semua
bila dia tahu sape manusia itu
dia bincang dengan manusia itu
apa yang dibincangkan
aku tak tahu
yang aku tahu
dia cakap semua dah beres
harap-harap macam tu la
tapi jauh dalam dasar hati aku
aku takut..


raya kedua
tembelang dia pecah lagi
kali ini dengan perempuan yang mengaku dan diakui sebagai kakak
kakak?
boleh jalan la


raya ketiga
aku cuba berhubung dengan perempuan itu

aku:salam..
perempuan itu: salam..sape ni ek?
aku: kawan perempuan dia..
perempuan itu:selamat hari raya..kawan perempuan dia?dah..kita kenal ke?
aku:tak kenal pun..saya ada terbaca sms awak dengan dia..
perempuan itu: oo..saya kawan dia je..jangan risau..kitaorang geng..saya ni, macam akak dia je..hehe..sowi..
aku:tapi saya tak berapa selesa la..panggilan sayang tu macam tak sesuai..
perempuan itu:hehe..gurau-gurau je yang ei..jangan marah k..takpe la, dah ada orang tak suka ni..tak panggil mcam tu dah..sowi once again..ni,name ape ni?
aku:panggil siti je..
perempuan itu: oo..ni siti yang duk kat upsi tu eh?
aku:yup..sori kacau petang2 ni..
perempuan itu:takde pela..saya ok je..

dalam masa yang sama perempuan itu cuba berhubung dengan dia:

perempuan itu: ni ade orang ngaku kawan perempuan awk..
perempuan itu:senyap pulak..orang bengang la..dia marah panggil sayang..
perempuan itu:tak pe la..dah ade orang marah..saya tak panggil dah..daa

#lebih kurang macam ni la sms perempuan itu dalam inbox dia..
tak kuasa aku nak hafal semua
************************************

wtF?
tak panggil dah?


hoho
wahai perempuan
aku tak nak la cakap lebih-lebih
takut esok-esok aku yang malu
tapi perempuan,
ada otak pakai la
kalau aku panggil suami kau sayang
kau senyum ke?

hoho
kalau la aku pandai menyumpah seranah
kau dan kau ada depan aku
alangkah bahagianya hari raya aku

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kenapa aku tak update blog masa raya?
ni la sebabnya
bukannya sebab aku sibuk beraya
tapi sibuk berfikir
kenapa
tuhan jadikan perempuan sebagai pencemburu?

oh ya
nama itu
yang aku benci itu
memang jalangkah?

No comments: